cropped-טעימות-בהרצה-לבן-ימין.png

חלה קלועה מ-6 רצועות

חלה מפוארת שרק חושבים שהיא מסובכת לקליעה. חזרה קבועה על סדר הפעולות מניבה חלה יפהפייה המתאימה לשולחנות חגיגיים. אני אוהב מאוד לקלוע אותה כחלה גדולה ומרשימה.

חלה אחת גדולה

לבצק:

500 גרם (1/2 3 כוסות קמח  ועוד כף) קמח לחם קר

215 מ”ל (כוס פחות כף) מים קרים

65 גרם (1/4 כוס ועוד כף וחצי) סוכר

40 גרם (1/4 כוס פחות 2 כפיות) שמן קנולה או חמניות

30 גרם ביצה (1/2 ביצה בגודל L)

8 גרם שמרים יבשים (כף שטוחה) או 25 גרם שמרים טריים

6 גרם (כפית) מלח דק

לעיטור:

ביצה טרופה עם כפית מים, קורט מלח וקורט סוכר

שומשום לבן, שומשום שחור או פרג

מכינים את הבצק: מוזגים לקערת המיקסר את המים, השמן והביצה.

מערבבים בקערה את הקמח, הסוכר והשמרים ומוסיפים מעל הנוזלים את החומרים היבשים. לשים באמצעות וו לישה במהירות 1 במשך 5 דקות.

מוסיפים את המלח וממשיכים בלישה במהירות 2, עד שמתקבל בצק חלק, מעט קשה וגמיש – כ-5 דקות לערך. מוציאים את הבצק למשטח העבודה ולשים אותו קלות, מותחים אותו ומכדרים אותו. מתפיחים את הבצק במשך שעה כשהוא מכוסה בניילון גדול.

מוציאים את הבצק למשטח העבודה, משטחים אותו קלות, מקפלים

מארבע הפינות למרכז, מכדרים אותו, מכסים היטב ונותנים לו לנוח על משטח העבודה 20 דקות.

מוציאים את הבצק למשטח שקומח בשכבה דקה של קמח ומחלקים אותו לשישה חלקים שווים במשקל 140 גרם כל חלק. מכדרים לכדורים ונותנים להם מנוחה של 25 דקות על גבי משטח העבודה כשהם מכוסים.

מעצבים: יוצרים מהכדורים גלילים באורך של כ-30 ס”מ כאשר הקצוות של הגלילים מעט שפיציים. משתדלים שכל הגלילים יהיו באורך ובעובי אחידים.

מסדרים את הגלילים כשהם מקבילים זה לזה – תוך שמירה על מרווחים קטנים – ומאונכים אליכם. מחברים את כל השפיצים בקצה הרחוק על ידי לחיצה קלה. מסדרים את הגלילים בצורת מניפה, כשהצד הפתוח שלה פונה אלינו. ‘ממספרים’ את הגלילים מ-1 עד 6, כשהגליל הראשון מצד ימין הוא מספר 1 והשמאלי מספר 6. מאבקים קלות את הגלילים בשכבה דקיקה של קמח, דבר שמונע מהם להידבק בזמן התפיחה.

לוקחים את גליל מספר 2 (השני מימין) ומעבירים אותו לצד שמאל מעל כל שאר הגלילים. הגליל שהעברנו הופך כעת להיות מספר 6 החדש. לוקחים את הגליל שהיה מספר 1 ומעבירים אותו מעל הגליל שהיה מספר 2 וממקמים אותו במרווח שבין גלילים 3 ל-4. ממספרים מחדש את הגלילים, כאשר הגליל שהעברנו קודם מעל כולם הפך להיות מספר 6.

לוקחים את גליל מספר 5 ומעבירים אותו מעל כל הגלילים לצד ימין, כרגע הוא הופך להיות גליל מספר 1 החדש. את גליל מספר 6 מעבירים למרכז שבין גלילים 3 ל-4.

חוזרים על הפעולות לפי הסדר הקבוע: 2 מעל כולם, 1 למרכז. 5 מעל כולם, 6 למרכז וחוזר חלילה, עד ממש לקצה. יוצרים סגירה שפיצית בשני הקצוות.

מרימים את החלה בזהירות, מניחים בתבנית גדולה מרופדת בנייר אפייה.

מורחים את החלה בשכבה דקה של ביצה טרופה, משהים 10 דקות וחוזרים בשנית על המריחה בביצה. מפזרים שומשום ו/או פרג ומתפיחים עוד כשעה-שעה וחצי עד להכפלת הנפח.

אופים: מחממים מראש תנור ל-180 מעלות במצב טורבו.

לאחר שהחלה תפחה מכניסים אותה לתנור באמצע הגובה. אופים כ-35-30 דקות. באמצע זמן האפייה מסובבים את החלה בתנור לאפייה אחידה.

החלה מוכנה כאשר היא מקבלת גוון אחיד זהוב-שחום וה’תפרים’ שבין הקליעות הזהיבו ולא נשארו לבנים.

מצננים על רשת מוגבהת.

עוד שבת