cropped-טעימות-בהרצה-לבן-ימין.png

מרק קרם דלורית

מרק בטעם עשיר ומיוחד, קרמי וחלק בזכות השימוש בשמנת המתוקה. אני משתף אתכם כאן במתכון בסיסי ומסביר כיצד להכינו, אבל אתם מוזמנים בהחלט להכין גם מבטטה, או דלעת, או גזר או משילוב של כולם. בסוף המתכון אסביר כיצד לשחק עם הסמיכות כדי לקבל רוטב לפסטה או מרק. אני יודע שבבתי קפה פסטה ברוטב שמנת בטטה היא בדרך כלל אחד המנות הפופולאריות ביותר, אבל כאן הרעיון הוא לתת אופציה פחות פחממתית – הדלורית, ואת הדרך הנכונה להכין את המנה כדי שתהיה טעם של בית קפה.


2 כפות חמאה + 1/4 כוס שמן לטיגון
1 בצל קצוץ דק דק  
1/2 1 ק”ג דלורית קלופה וחתוכה לקוביות
מלח לפי הטעם
כף סוכר
קורט אגוז מוסקט
1/4 כפית פלפל לבן
מכל שמנת מתוקה או שמנת לבישול
חלב – לפי הצורך

מחממים סיר, שמים בו שמן וחמאה ומטגנים את הבצל על אש נמוכה עד שהוא נהיה רך ושקוף – נזהרים לא לשרוף או להשחים מדי, כדי לא לפגום בצבעו של המרק. מוסיפים את קוביות הדלורית, המלח והסוכר ומוסיפים מים. המים צריכים להיות בכמות מעטה ולהגיע עד לגובה שני סנטימטר של דופן הסיר, כיוון שזה למעשה סוג של חליטה. אין לכסות את הדלורית. השיטה הזו היא שילוב בין אידוי לחליטת הדלורית, והמטרה היא לשמור על הטעם שלה ולא ‘לכבס’ אותה במים. מכסים את הסיר ומבשלים את הדלורית על אש נמוכה עד שהיא רכה, בערך 40-30 דקות.
כאשר הדלורית רכה מאוד מעבירים אותה למעבד מזון או בלנדר עם הנוזלים (לא כל הכמות, מתחילים ומוסיפים לפי הצורך), אגוז מוסקט, מלח ופלפל לפי הטעם. טוחנים לקרם חלק. מוסיפים מכל שמנת מתוקה.
אם מכינים רוטב לפסטה, טועמים ומתקנים תיבול והרוטב מוכן. יש לחמם לפני ההגשה ולערבב עם הפסטה המוכנה, לפזר פרמז’ן או גבינה צפתית מיובשת מפוררת ולהגיש.
אם מכינים מרק – אחרי הוספת השמנת המתוקה מוסיפים את הנוזלים שנשארו בסיר וכן חלב לפי הצורך עד להגעה לסמיכות קרמית רצויה. טועמים ומתקנים תיבול. לפני ההגשה מחממים ברתיחה עדינה תוך כדי ערבוב לפני ההגשה.


עוד מרקים