cropped-טעימות-בהרצה-לבן-ימין.png

מרק אפונה וקווקר סמיך ומשביע

ארוחה חורפית אמיתית מפנקת ומשביעה. מרק נפלא שיש לו ריח ממכר ממש וטעם מפנק באמת… נוסף על כך, השילוב של האפונה והקווקר יוצר חלבון מלא, כך שהוא ממלא מקום של מנת בשר, עוף, או דג – ואינו מכיל שומנים, אלא רק חלבון בריא ומזין. לשואלים מה עושים כדי לנטרל את קשיי העיכול שגורמת האפונה, התשובה היא – משרים את האפונה במים לפי ההוראות. אמנם אחר כך האפונה לא תימס מאליה בזמן הבישול, וכדי לקבל מרקם סמיך יש צורך לטחון את המרק לאחר הבישול, אך הרווח הוא כפול, כיוון שזמן הבישול מתקצר במידה משמעותית לאחר ההשריה, וכן הטחינה גם מקלה על העיכול, כך שאלו שאינם רגישים בצורה קיצונית יוכלו ליהנות מהמרק המיוחד הזה.

5 מנות

החומרים

2 כוסות אפונה יבשה

1 כוס קווקר גס

1 בצל בינוני

4 שיני שום

4 גזרים

1 דלורית או 200 גרם דלעת

8 כוסות מים

להגשה – גרעיני דלעת קלופים

אופן ההכנה

השריית האפונה: משרים את האפונה במים בקערה עמוקה ורחבה, מכניסים למקרר לשהייה של יומיים – 48 שעות – ומחליפים את המים בבוקר ובלילה. מומלץ להכין מראש כמות גדולה ולהקפיא לאחר ההשריה בכמויות הרצויות. אין צורך להפשיר לפני הבישול.

הכנת המרק:

מקלפים את השום ואת הבצל, חותכים את הבצל לקוביות גסות, מכניסים לסיר גדול ועמוק את השום, את הבצל, את האפונה ואת המים ומרתיחים בלהבה גבוהה בסיר מכוסה למשך עשר דקות.

מקלפים את הדלורית, חותכים לקוביות גסות את הגזר (בקליפתו) ואת הדלורית ומוסיפים לסיר, מנמיכים ללהבה בינונית ומבשלים למשך עשרים דקות.

מוסיפים את הקווקר והמלח, מערבבים היטב, מנמיכים את הלהבה ומבשלים למשך חמש עשרה דקות. יש לשים לב שהקצף הנוצר מבישול הקווקר לא גולש מחוץ לסיר. אם הקצף גולש מומלץ לפתוח מעט את המכסה ולהשאיר במצב של חצי מכוסה.

 מעבירים את המרק למעבד מזון או מכניסים בלנדר מקל לתוך הסיר וטוחנים עד לקבלת מרקם חלק וקטיפתי. אם מעוניינים במרק דליל יותר יש להוסיף עוד מים רותחים.

כאשר המרק מתקרר הוא מסמיך והנוזלים בו מתמעטים, ולכן בחימום נוסף יש צורך להוסיף מים רותחים לפי מידת הסמיכות הרצויה ולערבב מעט, וכך למנוע חריכה בתחתית הסיר.

בעת ההגשה מפזרים מלמעלה גרעיני דלעת קלופים.

תנאי אחסון: במקרר עד חמישה ימים, וכן טוב בהקפאה.

עוד מרקים וראשונות ותוספות