cropped-טעימות-בהרצה-לבן-ימין.png

לקציצות רכות רכות

נתח מספר 10 – צוואר בעוד שחלקו האחורי סיבי וקשה, חלקו הקדמי של הצוואר פנימי, שומני ורך וזהו החלק המומלץ לקניה. הנתח מתאים מאוד לצלייה ארוכה, חתוך לקוביות או כנתח שלם, רצוי בנוזלים או ברוטב. ניתן לטחון אותו ולצלותו כהמבורגר משובח או כקציצות. זהו נתח שריר שמן יחסית וגדול מאד. בשל תכונותיו הוא משמש בעיקר לטחינה ולבישול קציצות, או לבישול ארוך במרק או בנזיד כשהוא חתוך לקוביות קטנות. אני משתמש בו גם לתבשילי קדירה ארוכים וגם לחמין והוא יוצא פשוט מעולה. מתכון מנצח לקציצות רכות רכות לכל בשלן יש את המתכון הקבוע והמנצח שלו לקציצות. כאשר הכנתי את הכתבה הזו לא הייתי בטוח שנכון להכניס אליה מתכון של קציצות. חשבתי שזה פשוט מדי ומובן מאליו, הרי כל עקרת בית כבר יודעת להכין קציצות בעיניים עצומות. בסופו של דבר בחרתי בכל זאת לשתף אתכם במתכון לקציצות משתי סיבות: הראשונה היא שתהילה, העורכת שלנו, אמרה לי כי תמיד יש ביקוש למתכון טוב לקציצות והקוראים ישמחו לקבל מתכון כזה. הסיבה השנייה היא כי שיטת ההכנה שלי טומנת כמה טיפים ייחודיים המעניקים רכות מיוחדת לקציצה וחשוב לי לשתף אתכם בה. קודם כל, בחירת הבשר צריכה להיות נכונה, ולכן אלי הקצב התאים למנה את נתח הצוואר המניב קציצות נהדרות. בשיטה המקובלת מוסיפים ביצים ולחם או פירורי לחם לתוך הבשר ומערבבים, אך זה לא בהכרח מתערבב טוב ואחיד. הסוד שלי הוא לישה של הבשר עם בלילה של ביצים ופירורי לחם או קוביות לחם. הבלילה, אחרי שנספגו בה פירורי הלחם או קוביות הלחם, נטמעת בצורה טובה יותר בבשר ומניבה תוצאה נפלאה בהרבה מכל דרך אחרת. נסו וספרו לי.

רכיבים:

1 ק”ג בשר בקר טחון מומלץ מנתח צוואר
5 ביצים M

2 לחמניות מאתמול חתוכות דק או כוס פירורי לחם
2 בצלים קצוצים דק מאוד
2 כפות שמן
1 כף חרדל דיז’ון

מלח ופלפל שחור טחון
1/4 כפית סודה לשתייה

לבחירה: ½ צרור פטרוזיליה קצוצה דק (רק העלים בלי הגבעולים)

אופן ההכנה:

טורפים בקערה את הביצים עם הלחמניות או עם פירורי הלחם ומניחים בצד לספיגה. בקערה נוספת מערבבים את הבצל, השמן והחרדל, מלח ופלפל לפי הטעם ואת הסודה לשתייה. אם רוצים מוסיפים גם את הפטרוזיליה הקצוצה לתוך תערובת זו. מוסיפים את הבשר ולשים לתערובת אחידה. מוסיפים את בלילת הביצים הספוגות בלחם ולשים שוב לתערובת אחידה. מניחים לתערובת לעמוד לפחות שעה ואפשר אף יותר (אני מכין את תערובת יום לפני שאני מתכוון להכין קציצות.)
צרים קציצות בגודל הרצוי ומניחים על גבי מגש. מומלץ לקרר שוב לשעה נוספת להתייצבות.
לטיגון הקציצות: מחממים שמן במחבת וכשהוא חם מטגנים את הקציצות משני הצדדים עד להשחמה יפה. מניחים על נייר סופג.


טיפים של שפים:

* ניתן לטגן את הבצל ואז להוסיף לתערובת הבשר, רק חשוב להקפיד שיהיה מצונן.
* אם רוצים לבשל קציצות ברוטב מטגנים את הקציצות טיגון קצר בלבד ומכניסים לרוטב האהוב עליכם.
* ניתן לאפות את הקציצות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. חשוב לתת לקציצות ריסוס קטן או הברשה של שמן לפני שמכניסים אותן לתנור.

עוד בשר