cropped-טעימות-בהרצה-לבן-ימין.png

קיש עגבניות עם קרם פרמזן

הבסיס הקלאסי של הקיש הוא בצק פריך הנקרא ‘פאט בריזה’ (Pâte brisée) שמשמעותו בצק שבור או מפורר, וזה בשל המרקם שלו. קבלו בצק בגירסת הכנה מקוצרת ומעולה! תבנית פאי בגודל 26 ס”מ

לבצק:

300 גרם קמח

150 חמאה חתוכה לקוביות

1/2 כפית מלח

1 חלמון ביצה טרוף

60 מ”ל מים

לקרם פרמזן:

300 גרם גבינת פרמזן מגורר

200 מ”ל שמנת מתוקה

2 ביצים

1/2 כוס עלי בזיליקום קרועים

2 כוסות עגבניות שרי חצויות (עדיף בצבעים שונים)

להגשה:

50 גרם גבינת פרזמן מגוררת

 עלי בזיליקום טריים

מכינים את הבצק: מכניסים את הקמח והמלח לקערה גדולה ומערבבים. יוצרים גומה במרכז, שמים בה את החמאה ומפוררים אותה בין האצבעות עם הקמח עד שמתקבל מרקם חולי. אפשר להכין את השלב הזה במעבד מזון בלהב פלדה או במיקסר בוו גיטרה.

יוצרים שוב גומה במרכז, שמים בה את החלמון והמים ומעבדים בקצות האצבעות תוך כדי שילוב הקמח בהדרגה עד שמתקבל בצק. אפשר להשתמש במעבד מזון או במיקסר גם בשלב זה.

בגרסה המסורתית של הבצק, אחרי שהוא מוכן מכניסים אותו למקרר ל-30 דקות, אחר כך מרדדים אותו, מעבירים אותו לתבנית, מקררים את התבנית עוד 30 דקות ורק אז אופים. עם השנים מצאתי שמתקבלת תוצאה מוצלחת מאוד כאשר נעשה קיצור דרך משמעותי בשלבי ההכנה: כשהבצק מוכן מצמידים אותו לתבנית – פיסות פיסות, תחילה על השוליים ואחר כך על הבסיס, מחוררים את הבצק במזלג (כדי שלא יתנפח), מכניסים למקפיא ל-10 דקות ומדליקים את התנור ל-170 מעלות. לאחר 10 דקות אופים. כך חוסכים רידוד, זמן ושלב נוסף של קירור.

מכינים את המלית: מכניסים לקערה את כל המצרכים וטורפים היטב לתערובת אחידה.

אופים את הקיש: כשהתנור חם מוציאים את התבנית עם הבצק מהמקפיא ואופים 10 דקות (ללא המלית). מוציאים מהתנור בלי לכבות אותו, יוצקים את המלית, מסדרים עליו את העגבניות כשהחלק החתוך כלפי מעלה ואופים עוד 40 דקות או עד שהמאפה זהוב. כשהמאפה פושר ולא חם מדי, מפזרים עליו מעט עלי בזיליקום וגבינת פרמזן מגוררת ומגישים.

אחסון: כיוון שבצק זה נשמר היטב במקפיא, מומלץ להכין אותו בכמות כפולה: מחצית לשימוש מידי, ומחצית לשמירה במקפיא כשהבצק כבר מרודד, עטוף היטב בניילון נצמד.

עוד ראשונות ושבועות ותוספות