cropped-טעימות-בהרצה-לבן-ימין.png

קינואה חלבית עם פרחי העונה

את הקינואה אנחנו מקבלים היום כמו שקיבלו אבותינו את תפוחי האדמה לפני כחמש מאות שנה… הקינואה היא דגן מלא העשיר מאוד בחלבון ובמינרלים טובים לגוף. היא נראית כגרגירים קטנים, ולאחר השריה של שתים עשרה שעות הם מתנפחים מעט ויוצא מהם “נבט” קטן. במתכון הזה ניתן להשתמש בקינואה לבנה או אדומה, או בדוחן. השילוב עם הקוטג’ הנמס שהוא מנת החלבון בארוחה, נותן טעם מיוחד ואגוזי, וכמובן, את הירקות מומלץ תמיד לגוון!

5 מנות

החומרים

2 כוסות קינואה לבנה/אדומה

1 בצל בינוני

1/2 כפית שמן

1/2 1 כוסות מים רותחים

2 כוסות ירקות – ברוקולי, כרובית, גזר, דלורית, קישוא וכו’

1/2 כפית מלח

4 כפות גדושות גבינת קוטג’ 5%

אופן ההכנה

בוררים את הקינואה כמו אורז ומשרים במים למשך שתים עשרה שעות. (ניתן להשרות כמות גדולה ולהקפיא לכמויות הרצויות, ובכל פעם להוסיף את הקינואה המושרית לתבשילים שונים כמו מרק.)

חותכים את הבצל לקוביות קטנות, מחממים בסיר את השמן בלהבה בינונית ומוסיפים את הבצל. חותכים את הירקות לגודל הרצוי (ירקות קפואים יש להשרות במים רותחים כחמש דקות ולסנן), מוסיפים לסיר ומערבבים עם הבצל, ממתינים כעשר דקות, מוסיפים את הקינואה המושרית, את המלח ואת המים הרותחים, מכסים את הסיר, מנמיכים ללהבה קטנה ומבשלים למשך עשרים דקות.

לאחר עשרים דקות, כשהקינואה מוכנה והמים נספגו, מוסיפים את הקוטג’ ומגביהים ללהבה גבוהה, מערבבים היטב את הקוטג’ עם הקינואה והירקות ומחכים מעט עד הקוטג’ נמס (נוצרים כעין “חוטים” או בלשון ילדים “מסטיק”) ומגישים חם.

תנאי אחסון: ללא הקוטג’ – למשך יומיים במקרר או בהקפאה. בעת ההגשה מחממים בלהבה גבוהה, מוסיפים את הקוטג’, מחכים להמסה ומגישים חם.

עוד סלטים