cropped-טעימות-בהרצה-לבן-ימין.png

קונפי שוקי עוף

הגרסה הזמינה יותר של המנה הקלאסית קונפי שוקי אווז, מהמנות האהובות בצרפת המוגשות כמעט בכל ביסטרו או מסעדה. בחרתי לשתף אתכם במתכון שעושה שימוש בשוקי עוף, מכיוון שאפשר גם בהן להגיע לתוצאה מופלאה של בשר רך שנופל מהעצם, וכמובן זה הרבה יותר זמין משוקי אווז. חשוב להשתמש בתבנית בה השוקיים יהיו צמודות זו לזו, כיוון שבמתכון זה מכסים את השוקיים בשמן, אך זה אפשרי רק בכלי מתאים ולא גדול מדי. לאחר אכילת המנה אני ממליץ לשמור את השמן בקירור. אפשר להשתמש בו להכנת מאכלים שונים, למשל לטגן בו תפוחי אדמה וירקות או להשתמש בו כבסיס לתבשילי עוף ובשר אחרים. למשל, חלק מהשמן שבו הכנתי את המנה לצילומים הגיע לטשולנט של שבת, וחלק עדיין במקרר מחכה לשימוש. זהו שמן מלא בטעם עשיר של העוף, וחבל מאוד לזרוק אותו.

צילום: דניאל לילה סטיילינג: שמרית לוי

1 ק”ג שוקי עוף נקיות עם העור (ללא נוצות)
2 פלפלים חריפים שלמים
1/2 ראש שום
עלי דפנה
מלח ופלפל גרוס טרי
כ-2 כוסות שמן זית או שמן אחר – לפי הצורך

מניחים את שוקי העוף בתבנית עם הפלפלים והשום. מפזרים עלי דפנה, מלח ופלפל לפי הטעם. מכסים בשמן עד גובה השוקיים ואחר כך מכסים את התבנית. מכניסים לתנור שחומם מראש ל-140 מעלות לאפייה של שעתיים. לאחר מכן העוף מוכן לגמרי, אבל למי שאוהב צבע, מומלץ להסיר את הכיסוי ולצלות ב-180 מעלות 20-15 דקות עד לקבלת הצבע הרצוי.
להגשה: מגישים את העוף ללא השמן. ניתן להגיש עם מגוון של תוספות של אורז מתובל, פירה, פירה בטטות, קוסקוס, תבשילי ירקות ועוד – הטעם הוא נייטרלי ולכן משתלב בהמון מנות. הייחודיות היא בשיטת ההכנה שמניבה תוצאה רכה, נימוחה ועסיסית ביותר.

עוד עוף