cropped-טעימות-בהרצה-לבן-ימין.png

קונפי פילה סלמון עם פלפל ארבע העונות

בחרתי להביא מתכון לסלמון גם כי הוא דג שומני שנשאר עסיסי אחרי הבישול, וגם מפני שהוא חומר גלם נגיש מאוד וחגיגי, ולכן זו מנה שעושה לו כבוד. לאחרונה הייתי שף אורח במסעדת כוכבי מישלן מפוארת שהכשירו למהדרין כדי שאבשל בה. רציתי להביא את הטעמים של המטבח הישראלי, אבל ברמת גורמה המתאימה למסעדה כזו עם כוכבי מישלן. הכנתי מנה של דגים מרוקאיים פיקנטיים של שבת אבל בטכניקות מיוחדות מאוד: את הרוטב לדגים הכנתי בשיטת קונפי צלוי בתנור, ולאחר מכן הוא עבר למחבת לאיחוד טעמים והפך לקרם במרקם קטיפתי. הדג הוכן בשיטת קונפי, ואז הונח כמו איים על גבי הרוטב הקרמי. במקום כוסברה הכנתי פסטו כוסברה שהונח בטפטופים עדינים על גבי המנה. התוצאה היתה כמו ציור והמנה זכתה לתשואות ותשבחות רבות.

צילום: דניאל לילה סטיילינג: שמרית לוי

1 ק”ג פילה סלמון שלם נקי, ללא עור ועצמות

2 כוסות שמן

1/4 כוס שמן זית

1 כף מלח ים אטלנטי

1 כף גרגירי פלפל ארבע העונות (להשיג בחנויות התבלינים)

מניחים את הסלמון בתבנית רחבה המתאימה לתנור. מכסים היטב בשאר הרכיבים ודואגים שהדג יצופה בהם מכל צדדיו (השמן עוטף את הדג היטב אך הוא לא שוחה בשמן. חשוב רק שהנתח כולו יהיה מצופה היטב בשמן). מכניסים לתנור שחומם מראש ל-80 מעלות ואופים במשך 50-45 דקות עד שהסלמון אפוי ומוכן. הוא לא ייראה לבן עם הבועות האופייניות שאתם רגילים אליהן, כי זה בעצם חלבון שמופרש מהדג בטמפרטורות גבוהות יותר של צלייה. האפייה היא עדינה ואיטית כדי שהדג יישמר עסיסי ולא יתייבש. לאחר האפיה הדג יהיה עשוי לחלוטין ובטוח לאכילה, רך ונימוח.
מעבירים את הסלמון לצלחת הגשה ומגישים.

שימו לב: חשוב לא להכניס את הסלמון למקרר, כדי שהשומן לא יתקשה.

מסגרת

איך מגישים:
1. ניתן להגיש כנתח שלם למרכז השולחן לצד רטבים שונים כגון פסטו, סלסה או גוואקמולי.

2. ניתן להגיש כנתחים על סלט ירוק בסגנון קיסר, להגשה על פירה או על פולנטה.

3. לאחר האפיה ניתן להוסיף מעל הסלמון אגוזי קשיו או פיסטוק קצוצים וקלויים או קראסט של פירורי לחם או חלה ועשבי תיבול (אופים יחד פירורי לחם ועשבי תיבול כ-10 דקתו בחום של 180 מעלות.)

עוד דגים