cropped-טעימות-בהרצה-לבן-ימין.png

סיגרים מרוקאים (ללא גלוטן וסוכר, עם ממתיקים טבעיים)

הטרנד הקולינרי של דפי האורז כבש כבר מזמן את המטבח שלנו, וזאת בשל הערך הקלורי הנמוך שלו, היותו תחליף לבצק ומתאים לרגישים ולנמנעים מגלוטן. הפעם, החלטתי לייבא אותו למגרש המתוקים (והבריאים), ולהכין ממנו סיגרים מרוקאים טעימים ללא גלוטן, תוך שימוש בממתיקים טבעיים במקום בסוכר (אם אתם אוהבים מתוק יותר, תמיד ניתן להוסיף סוכר למילוי). לבחירתכם – שני סוגי מילויים טעימים במיוחד.

צילום וסטיילינג: מנוחי הכסטר

לבצק: 

דפי אורז עגולים. תוכלו להתאים את מספר הדפים למילוי שתבחרו. איפה משיגים?

למילוי:

תערובת מרציפן (מספיק לכ-15 דפי אורז)

300 גרם שקדים מולבנים טבעיים קלויים, או 300 גרם אבקת שקדים (ראו מסגרת)

8 כפות מייפל טבעי

מעט תמצית וניל

תערובת אגוזים (מספיק לכ-10 סיגרים):

200 גרם תערובת מכל סוגי האגוזים גרוסים גס (אני ממליצה על פקאן, לוז, פיסטוקים ושקדים).

קורט עדין של מלח ים אטלנטי

2 כפות סילאן טבעי

2 כפות דבש

1/3 כפית קינמון

קמצוץ הל (לא חובה)

להברשה:

2 כפות גדושות דבש/מייפל טבעי ללא סוכר

2 כפות שמן קוקוס

1 כף עד 2 כפות מיץ לימון או ליים

מעט מים

לציפוי:

פיסטוקים קלויים טחונים דק או קוקוס

מכינים את תערובת המרציפן: טוחנים את השקדים במעבד מזון לאבקה, מוסיפים את המייפל ואת תמצית הווניל וטוחנים עד לקבלת בצק מרציפן. מוציאים ממעבד המזון, לשים מעט ומניחים במקרר עד לשימוש.

מכינים את תערובת האגוזים: קולים קלות את תערובות האגוזים במחבת על להבה בינונית (לשים לב – זה יכול לקרות תוך כמה דקות וחבל שיישרף), מסירים מהאש ומוסיפים את יתרת החומרים בזה אחר זה ליצירת תערובת אחידה.

מכינים את הסיגרים: טובלים דף אורז במים חמימים ל-4 שניות (מדי פעם יש לוודא שהמים עדיין חמימים). מניחים את דף האורז על משטח עבודה יבש (בין סיגר לסיגר יש לייבש את המשטח עם נייר סופג). מניחים כ-3 כפיות מילוי בשליש הקרוב אלינו ומסדרים בצורת סיגר, כאשר משאירים מכל צד כ-3 ס”מ לצורך קיפול הסיגר (אם בחרתם בתערובת השקדים, קחו בחשבון כי היא מתנפחת מעט באפייה).

מקפלים את שני הצדדים מימין ומשמאל כלפי פנים, גוללים את דף האורז מהצד של המילוי כלפי הצד הריק תוך כדי הידוק וחיזוק על מנת שהסיגר יהיה אחיד וחזק. (לא לחשוש מקריעת הדף – דפי האורז והאלסטיות שלו חזקים יותר מכפי הנראה). לאחר יצירת סיגר ניתן לגלול אותו כמו מערוך באופן הדומה ליישור רולדת כדורי שוקולד, כדי ליישר את המילוי פנימה וליצור מראה אחיד של הסיגר.

מניחים את הסיגרים על תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה משומן במעט שמן קוקוס, מכניסים לתנור במצב גריל שחומם ל-220 מעלות (תלוי בתנור שלכם), למשך כמה דקות בודדות עד להזהבה (לא לעזוב את התנור – זה קורה בכמה דקות), להפוך ולחכות עד שהצד השני מזהיב גם.

לשמור במקום קריר ויבש. הסיגרים אינם טובים בהקפאה.

מסגרת קטנה

טיפים של שפים:

לקבלת שקדים מולבנים תוצרת בית ניתן להשרות שקדים עם קליפה במים רותחים כשעה. לאחר מכן מקלפים את השקדים ומניחים במסננת כיומיים עד לייבוש מלא. לחילופין, ניתן להכניס לתנור בטמפרטורה נמוכה מאוד לייבוש.

מסגרת בסוף: (להוסיף פקשוטים)

המילון הבריא:

סוכר קוקוס – סוכר הקוקוס הוא בעל אינדקס גליקמי נמוך ביחס לכל הסוכרים ולכן הוא מומלץ ביותר. סוכר הקוקוס עשיר בוויטמיני B שאחראיים על משק האנרגיה ותפקוד מערכת העצבים, בחומצות אמינו שהן אבני הבניין של החלבונים השונים ובמינרלים כמו אשלגן, שקשור לתפקוד תקין של הלב.

בנוסף, מידת החומציות שלו היא כמעט ניטרלית, לעומת רוב הממתיקים, שהם חומציים ולכן גורמים לנזק.

שמן זרעי ענבים – שמן המופק מזרעי ענבים אחרי שעברו כבישה בשביל יין. זהו שמן רב-בלתי-רווי וחשוב להקפיד לרכוש שמן בכבישה קרה השומר על היתרונות הבריאותיים.

מחקרים רבים הראו, שלשמן זרעי ענבים יש יכולת הגנה על הלב. כף אחת של שמן זרעי ענבים מספקת כמעט את כל הכמות המומלצת של ויטמין E, ויטמין חיוני, שקשה לקבל ממקורות מזון. כמו כן, טעמו של שמן זה עדין מאוד ולכן הוא משתלב יפה עם עשבי מאכל ועם כל סוגי המזון. בנוסף, השמן הינו מבין השמנים היחידים המומלץ בחימום גבוה.

קמח כוסמין – הכוסמין הינו אחד מחמשת מיני דגן. במשך אלפי שנים הוא שימש כדגן העיקרי באירופה ובמזרח התיכון, עד שפינה את מקומו לחיטה, שהיתה קלה יותר לגידול, על אף שהיא עמידה פחות בפני מזיקים, ולכן דורשת ריסוס רב יותר מהכוסמין. הכוסמין עשיר יותר מהחיטה בחלבון, בסיבים תזונתיים, בויטמינים (בעיקר ויטמיני B) ומינרלים. הוא מסייע להורדת שומני הדם,, מניעת מחלות מעיים, ומקנה תחושת שובע. הכוסמין בעל ערך גליקמי נמוך (מעלה באופן הדרגתי את רמות הסוכר והאינסולין בדם), ולכן מונע עליה במשקל, מתאים לסוכרתיים ולסוכרתיים גבוליים, ולאנשים המעוניינים לרדת במשקל. הוא עדין וקל לעיכול, ומתאים גם לתינוקות וילדים.

עוד ללא גלוטן וקינוחים