cropped-טעימות-בהרצה-לבן-ימין.png

קיש תרד, גבינת פטה ועגבניות מיובשות על דפי פילו

דפי פילו הם חלק מהמסורת הקולינרית של מדינות הים התיכון והבלקן (יוון, טורקיה, בולגריה ולבנון). הדפים מלבניים, דקים מאוד וגמישים, דבר המאפשר לעצבם לשימושים רבים: כיסונים משולשים, רולדות, קונכיות ועוד. דפי פילו המונחים בבסיסו של מאפה משמשים פתרון מהיר, פריך וקל מאוד. זו בלבד סיבה טובה להחזיק תמיד חבילת דפי פילו במקפיא. לתבנית עגולה בקוטר 26 ס”מ או תבנית מלבנית בינונית (25*30 ס”מ)

לבסיס:

6 דפי פילו

50 גרם חמאה מומסת (או ספריי שמן)

למילוי:

2 כפות זמן זית

1 בצל קטן קצוץ

2 שיני שום קצוצות

500 גרם עלי תרד שלמים (או עלי מנגולד חתוכים גס, בלי החלק הלבן והגס)

מלח ופלפל שחור

200 גרם גבינת פטה עזים רכה (אפשר גם רגילה מפוררת / מעוכה בעזרת מזלג)

250 גרם גבינת שמנת

2 ביצים

2 חלמונים

לציפוי:

100 גרם גבינת פטה עזים חתוכה לקוביות

1/2 כוס עגבניות מיובשות חתוכות לחתיכות קטנות (צימוקי עגבניות)

מחממים תנור ל-180 מעלות, מצפים תבנית בנייר אפייה.

מניחים דף פילו אחד על התבנית, משמנים אותו היטב בחמאה (או בספריי שמן), מניחים מעליו עוד דף פילו ומשמנים אותו וממשיכים באותו אופן בשאר הדפים.

מטגנים את הבצל בשמן זית עד להזהבה, בערך 10 דקות, מוסיפים את השום ואת עלי התרד, מתבלים במלח ובפלפל ומערבבים בעדינות תוך כדי בישול כ- 5 דקות או עד שהתרד מאבד מנפחו. מעבירים את כל התערובת למסננת כדי לנקז את הנוזלים המיותרים ומעבירים אותה לקערה. מוסיפים את שאר מצרכי המילוי, מערבבים ויוצקים את הכל לתבנית, על הדפים.

מפזרים את קוביות הפטה ואת העגבניות המיובשות ואופים כ-40 דקות או עד שהמאפה זהוב.

כך עובדים עם בצק פילו

דפי הפילו עשויים מקמח, מים ומלח, ללא תוספת שומן, ואחרי שמוציאים אותם מהאריזה, חשוב לכסות אותם במגבת לחה כדי שהלא יתייבשו, יאבדו את גמישותם ויתחילו להתפורר.
את אריזת הפילו מאחסנים במקפיא, וכ-6 שעות לפני השימוש מעבירים אותה למקרר. פותחים את האריזה, מסדרים את ערמת הדפים על משטח עבודה ומכסים במגבת לחה במהלך העבודה. אם נשארו דפים אפשר בהחלט להקפיא אותם שנית כשהם ארוזים היטב.

עוד ראשונות ושבועות ותוספות