cropped-טעימות-בהרצה-לבן-ימין.png

כנפי עוף עם אורז מלא וירקות

זו ארוחה שאת רכיביה מכניסים לתנור ומיד אחר כך חוזרים לשאר העיסוקים, או שיוצאים לקניות שעה לפני ההגשה, וכשחוזרים הבית מלא בניחוחות מזמינים לארוחה מוצלחת, משביעה וטעימה במיוחד. ניתן להכין אותה גם מבושלת בסיר, אך אז אין לקחת סיכון ולצאת לטייל… ניתן להכין את המנה מכל חלקי עוף או הודו, אך זמני הבישול ישתנו בהתאם.

4 מנות

החומרים

12 יחידות כנפי עוף (סך הכל 6 יחידות לכל סועד)

2 כוסות אורז מלא (כדי לקבל אורז “אחד אחד” מומלץ להשתמש באורז מלא ארוך)

2 פלפלים אדומים

2 פלפלים צהובים

2 פלפלים כתומים

3 גבעולי סלרי

1 בצל גדול (עדיף סגול)

2 כפות סילאן

1/2 כפית מלח

1/2 כפית תבלין כרכום / כמון / קארי

3.5 כוסות מים רותחים

אופן ההכנה

משרים את האורז המלא במים למשך שתים עשרה שעות. בימים חמים יש להכניס את האורז המושרה למקרר. (מומלץ להשרות מראש כמות גדולה של אורז מלא, להקפיא בשקיות בכמויות הרצויות ובשעת הצורך להכניס לסיר מים רותחים ולבשל מיד – אין צורך להפשיר את האורז מראש.)

מפשירים את כנפי העוף חצי הפשרה וחוצים בעזרת סכין חדה כל כנף לשני חלקים בין המפרק המחבר את שתי העצמות. מסירים את החלקים השומניים העודפים.

לבישול בסיר:

מחממים סיר גדול ורחב על אש גבוהה ומכניסים את כנפי העוף החצויות. מכסים את הסיר וחותכים את הירקות לקוביות קטנות, מכניסים לסיר את קוביות הבצל ואת קוביות הסלרי, ולאחר חמש דקות את קוביות הפלפלים ואת הסילאן. לאחר חמש דקות מוסיפים את האורז, את התבלינים ואת המים, מערבבים היטב, מכסים את הסיר ומנמיכים את האש ללהבה קטנה. מבשלים במשך עשרים וחמש דקות עד שכל המים נספגים באורז, מוסיפים את המלח, מערבבים היטב, מכבים את האש, מכסים את הסיר וממתינים כעשר דקות לפני ההגשה.

בהגשה מפרידים את כנפי העוף מהאורז והירקות ומניחים את העוף בצורת מניפה ליד האורז והירקות.

לאפייה בתנור:

חותכים את כל הירקות לקוביות קטנות, מכניסים את האורז ואת הירקות לתבנית גדולה ורחבה (לפחות פי שלושה מכמות האורז) ומערבבים היטב. מניחים את כנפי העוף (לאחר החיתוך) מעל האורז.

בקערה גדולה מכניסים את המלח, את התבלינים ואת הסילאן ויוצקים מעליהם את המים הרותחים. מערבבים היטב ויוצקים לתבנית. מכסים את התבנית ואופים בתנור מחומם בחום 220 מעלות למשך ארבעים דקות, מסירים את המכסה ומעבירים למצב “גריל” להשחמה למשך חמש-עשר דקות.

תנאי אחסון: במקרר – עד ארבעה ימים, וכן טוב בהקפאה.

עוד עוף ועיקריות