6 מנות
למעטפת:
1 חציל מוארך
שמן זית
מלח ופלפל שחור לפי טעם
למילוי:
250 גרם גבינה בולגרית או פטה
בצל לבן מטוגן עד להזהבה
3 כפות צנוברים קלויים (ניתן להמיר לאגוזי לוז או שקדים)
שן שום כתושה
פלפל צ'ילי אדום כתוש – לבחירה
מעט פלפל שחור גרוס
(מלח – בהתאם למליחות הגבינה – לטעום, ואם נדרש אז להוסיף)
לציפוי:
2/3 כוס קמח לבן
2 ביצים טרופות
כוס פירורי לחם לבנים
כוס בצק קדאיף יבש שבור (אפשר גם להשתמש בקדאיף קפוא) – לבחירה
שמן צמחי לטיגון
לרוטב:
2 כפות שמן זית
שן שום כתושה
כוס ורבע רכז עגבניות
מלח ופלפל שחור גרוס טרי – לפי הטעם
לעיטור:
מעט רוטב פסטו
שמן זית
עלי מיקרו
מכינים את החציל:
מחממים את התנור ל-200 מעלות.
פורסים את החציל לאורכו לפרוסות דקות בעזרת סכין חדה או מנדולינה, מרפדים תבנית שטוחה בנייר אפייה ומניחים את פרוסות החציל. מושחים כל פרוסה בשמן זית בעזרת מברשת (או מרססים) ובוזקים מלח.
אופים כ-15 דקות להזהבה קלה בלבד. מקררים מעט.
ממלאים את החציל:
מערבבים את כל חומרי המילוי לתערובת אחידה, בודקים טעמים וממלאים את החציל בשק זילוף חד פעמי.
מניחים את החציל כשצידו הצר לכיווננו, מזלפים בגליל על כל חציל ומגלגלים לגלילה. מקררים היטב (חשוב להתמצקות הגבינה ולמניעת נזילות בעת הטיגון).
מצפים:
שמים בצלחת קמח לבן, בקערה לצידה את הביצה הטרופה היטב ולסיום צלחת עם פירורי הלחם מעורבים באטריות הקדאיף (יש לשבור את האטריות לפני הערבוב). טובלים את הגלילות הקרות בקמח, מייד לאחר מכן טובלים בביצה ולסיום עוטפים היטב בתערובת הפירורים והקדאיף ומהדקים.
מכינים את הרוטב:
בסיר קטן מחממים מעט את שמן הזית, מטגנים קלות את השום ומוסיפים את רכז העגבניות. מתבלים. אין צורך אפילו ברתיחה וודאי לא בבישול ארוך.
מחממים מעט שמן בקלחת או סוטאז' ל-180 מעלות. מטגנים את הגלילות להשחמה בשני סבבים כדי שהשמן לא יתקרר מהר ואז הטיגון יהיה לא מדויק. מוציאים בעזרת כף מחוררת ומניחים על נייר סופג.
מרכיבים את המנה:
שמים בתחתית הצלוחית רוטב עגבניות, מניחים מעליו את הגלילה המטוגנת, מזרזפים פסטו מעל הגלילה או לצידה, מסביב לרוטב – שמן זית ומעל הכל עלי מיקרו.