6 מנות
החומרים
לקציצות:
1 ק"ג בשר הודו אדום טרי (לא מעובד)
1 בצל גדול
1 תפוח אדמה גדול
4 גבעולי סלרי
1/2 כפית מלח
1 כפית כמון
1 כף פפריקה מתוקה בשמן
לרוטב:
1/2 כפית שמן
1 בצל גדול
3 שיני שום
6 קישואים
3 עגבניות רכות בשלות
4 כפות רסק עגבניות
2 כוסות מים
1/2 כפית מלח
1/2 כפית כמון
לקוסקוס:
500 גר' ג'ריש (בורגול דק)
מים רותחים
אופן ההכנה
מכינים את הקציצות: טוחנים במטחנת בשר את ההודו, את הבצל, את תפוח האדמה ואת הסלרי, מתבלים, מערבבים היטב בתנועות לישה ומשהים במקרר כחצי שעה. מומלץ להכין מראש כמות גדולה ולהקפיא עיסה מוכנה לקציצות.
מכינים את הרוטב: פורסים את הבצל והקישואים לפרוסות גסות, חותכים את העגבנייה לארבעה חלקים, מחממים את השמן בסיר רחב ושטוח על גבי להבה גבוהה, מכניסים את הבצל ואת הקישואים, מערבבים כדי למנוע חריכה, מוסיפים את העגבניות והשום וממתינים כחמש דקות, מוסיפים את רסק העגבניות, מערבבים וממתינים שתי דקות, מתבלים וממליחים ומוסיפים את המים, מכסים את הסיר ומביאים לרתיחה.
מכינים כדורים מהעיסה, פוחסים מעט ביד ומכניסים אל הרוטב המבעבע תוך כדי רתיחה. לאחר שמסיימים, מכסים את הסיר ומבשלים עוד כעשרים דקות. מגישים חם עם הרוטב מעל הקוסקוס.
מכינים את הקוסקוס: מכניסים את הג'ריש לסיר, מערים עליו מים רותחים עד שיכסו כ-2 ס"מ מעל לג'ריש, מכסים את הסיר ומשהים כחמש דקות ומפוררים במזלג את הג'ריש לקבלת מרקם גרגירי של קוסקוס.
תנאי אחסון: הקציצות והרוטב – במקרר עד שלושה ימים, מעולה בהקפאה, הקוסקוס – עדיף להכין טרי.