בראוניז שוקולד ושמנת

נכון, צריכים להיות קצת אמריקאים בשביל הבראוניז האלה, אבל עובדה – הם התקבלו אצלנו בשמחה. בהצלחה.

כ-50 יחידות

החומרים

לבראוניז

1/2 1 כוסות קקאו

3/4 1 כוסות שמן

4 כוסות סוכר

8 ביצים

3 כוסות קמח

2 כפות אבקת אפייה

1 כפית מלח

1 כוס שוקולד צ'יפס

1 כף גרודת תפוז – לבחירה

לציפוי

3 מכלי שמנת חמוצה

4 כפות אבקת סוכר

1 כף גרנד סברה – לבחירה

1 כפית גרודת תפוז

תבנית תנור רגילה

אופן ההכנה

מכניסים לקערת מיקסר קקאו ושמן ומערבבים במקצף בלון במהירות נמוכה.

מוסיפים סוכר וביצים, מגבירים את מהירות המיקסר ומערבלים היטב.

מערבבים קמח עם אבקת אפייה ומלח ומוסיפים לתערובת.

בערבול הסופי בלבד מוסיפים שוקולד צ'יפס.

מי שאוהב מוסיף גם גרודת תפוז.

מרפדים תבנית תנור גדולה בנייר אפייה, יוצקים לתוכה את התערובת ומשטחים בעזרת פלטה למשטח חלק ואחיד.

אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כשלושים דקות עד שהבראוניז מתייצב ונפרד משולי התבנית. נועצים קיסם בבראוניז, בודקים שהוא יבש ומוציאים מהתנור.

מכבים את התנור ומשאירים את דלתו סגורה.

מערבבים בקערה בעזרת מטרפה שלושה מכלי שמנת חמוצה עם אבקת סוכר לתערובת חלקה מאוד.

יוצקים את השמנת מעל שכבת הבראוניז ומשטחים בעזרת פלטה לשכבה אחידה וחלקה.

 מחזירים את הבראוניז לתנור המכובה והחם למשך עשר דקות עד ששכבת השמנת מתייצבת ופני השמנת נראים חלקים מאוד.

מעבירים למקרר למשך יממה לפחות לפני ההגשה להתייצבות מלאה.

בעזרת סכין חדה לא משוננת פורסים את הבראוניז לריבועים בגודל 3X3 ס"מ. טובלים את הסכין במים רותחים ומנגבים בנייר סופג לפני כל חיתוך.

הבראוניז נשמרים מצוין במקרר לפחות שלושה ימים.

לאחר מכן שכבת השמנת תתחיל לקבל גוון חום מהבראוניז, אך הם בהחלט יישארו טעימים.

לא מקפיאים את הבראוניז עם השמנת גם לא לפני החיתוך! מכיוון שבהקפאה השמנת מקבלת קמטוטים וסדקים.

עוד עוגיות וקינוחים ושבועות